fbpx

Algemene voorwaarden Loket Bevingsschade (KvK-nummer: 82388539)

Artikel 1: Definities

1. Loket Bevingsschade: de intermediair en adviesbureau dat eigenaren adviseert, begeleidt en ontzorgt bij aardbevingsschade trajecten, gevestigd te Groningen, hierna te noemen “de Adviseur”.

2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met de Adviseur in een overeenkomst van opdracht treedt.

3. Diensten: alle werkzaamheden, in welke vorm dan ook, die de Adviseur voor of ten behoeve van de Klant verricht.

4. Overeenkomst: elke afspraak tussen Klant en de Adviseur tot het verlenen van Diensten door de Adviseur ten behoeve van de Klant.

Artikel 2: Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen (daaronder begrepen offertes) en op alle door ons gesloten overeenkomsten tot het verrichten van werkzaamheden en/of diensten en/of tot het geven van adviezen met betrekking tot de indiening en afhandeling van de subsidieaanvragen zoals deze op onze website (https://loketbevingsschade.nl) staan vermeld. Voor zover enige bepaling in strijd mocht zijn of komen met dwingendrechtelijke bepalingen van het consumentenrecht dient die bepaling als niet geschreven te worden beschouwd in relaties die wij aangaan met consumenten.

Artikel 3: Aanbiedingen

Alle aanbiedingen van onze kant, in welke vorm dan ook gedaan, zijn vrijblijvend en binden ons slechts na ontvangst van een voor akkoord getekende schriftelijke opdrachtbevestiging (verstrekt door de Adviseur). De Klant gaat derhalve ook akkoord met deze Algemene Voorwaarden door een getekende opdrachtbevestiging. Aan eventueel later te maken aanvullende afspraken of bevestigingen, welke van de (getekende) opdrachtbevestiging afwijken, zijn wij slechts gebonden, indien deze afspraken of bevestigingen schriftelijk door ons zijn bevestigd.

Artikel 4: De opdracht

De opdracht aan de Adviseur houdt in het uitvoeren van de volgende werkzaamheden:

1. schademelding bij het Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG) met machtiging (de Klant ontvangt hier van het IMG per brief een bevestiging van);

2. nadat de Adviseur de aanvraag heeft gedaan zal het IMG contact met de Adviseur opnemen over het inplannen van een schade-opname;

3. de Adviseur zorgt voor professionele begeleiding tijdens de schade-opname en draagt er zorg voor dat alle schades worden opgenomen;

4. nadat de opname is geweest zal het IMG een schaderapport opstellen. De Adviseur zal deze nalopen om na te gaan of alles is meegenomen en of alles juist is beoordeeld. Vervolgens overleggen wij met de opdrachtgever of het rapport akkoord is, of dat het zinvol is een zienswijze in te dienen, wat inbegrepen is in de opdracht.

De Adviseur zal de werkzaamheden uitvoeren op een wijze als van een goed opdrachtnemer mag worden verwacht, zonder vooraf een bepaald resultaat toe te zeggen.

Artikel 5: Wijziging opdracht

Alle wijzigingen in de opdracht, hetzij in opdracht van de Adviseur, hetzij op last van derden, hetzij als gevolg van het feit, dat door welke omstandigheid dan ook een andere uitvoering noodzakelijk is, worden als meerwerk beschouwd. De Adviseur zal de consequenties van meerwerk voorafgaand met de Klant afstemmen.

Artikel 6: Tussentijdse intrekking opdracht

De Klant is gerechtigd de opdracht tussentijds te beëindigen vóór de schade-opname. In dat geval is de Klant, de opdrachtnemer annuleringskosten verschuldigd voor een vast bedrag van euro 250 exclusief btw. Het beëindigen van de opdracht is voor de Klant niet meer mogelijk nadat de schade-opname heeft plaatsgevonden. De Adviseur is te allen tijde bevoegd de opdracht te beëindigen.

Artikel 7: Commissie ‘reguliere procedure’

De Adviseur is als vergoeding voor de werkzaamheden en voor de gemaakte kosten voor de reguliere procedure gerechtigd tot een bedrag gelijk aan 15% van de definitief toegekende en geïncasseerde vergoeding, op basis van “no cure no pay”. Alle prijzen zijn in beginsel exclusief omzetbelasting (btw) t.a.v. bedrijven (tevens inhoudende beleggers) en inclusief btw t.a.v. consumenten, tenzij anders overeengekomen. Indien werkzaamheden op basis van meerwerk of op basis van een vergoeding per uur, dag of andere tijdsperiode worden overeengekomen, zijn in de overeengekomen vergoeding geen reis- en verblijfkosten en andere door de Adviseur voor de uitvoering van de opdracht gemaakte externe onkosten begrepen. Deze kosten komen in dat geval als extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 8: Commissie ‘vaste vergoeding regeling’

Voor het aanvragen van de vaste vergoeding zijn de werkzaamheden en voor de door de Adviseur gemaakte kosten gerechtigd tot een bedrag gelijk aan 10% van de definitief toegekende en geïncasseerde vergoeding, op basis van “no cure no pay”. Alle prijzen zijn in beginsel exclusief omzetbelasting (btw) t.a.v. bedrijven (tevens inhoudende beleggers) en inclusief btw t.a.v. consumenten, tenzij anders overeengekomen. Indien werkzaamheden op basis van meerwerk of op basis van een vergoeding per uur, dag of andere tijdsperiode worden overeengekomen, zijn in de overeengekomen vergoeding geen reis- en verblijfkosten en andere door de Adviseur voor de uitvoering van de opdracht gemaakte externe onkosten begrepen. Deze kosten komen in dat geval als extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 9: Medewerking Klant

De Klant is verplicht om volledige medewerking te verlenen aan de Adviseur bij de uitvoering van de overeenkomst. De uitvoering van de overeenkomst zal gebaseerd zijn op de informatie die de Klant heeft verstrekt. De Klant dient ervoor te zorgen dat alle gegevens de Adviseur (mogelijk) nodig heeft vóór de aanvraag – tijdig – wordt verstrekt. Als de Klant hier niet aan voldoet, behoudt de Adviseur het recht voor om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten totdat alle benodigde gegevens zijn ontvangen.

De Adviseur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, zowel direct als indirect en van welke aard dan ook, die ontstaat doordat de Adviseur is uitgegaan van onjuiste en/of onvolledige gegevens die door de Klant zijn verstrekt. Indien het aan de Klant te wijten is dat de Adviseur de gegevens te laat heeft ontvangen, dan kan de Adviseur niet aansprakelijk worden gehouden voor het te laat indienen van een aanvraag bij een instantie.

Artikel 10: Termijnen

Alle door de Adviseur genoemde termijnen zijn indicatief en naar beste weten vastgesteld, doch zijn vrijblijvend. Overschrijding van een door de Adviseur genoemde termijn geeft de Klant geen recht op ontbinding van de overeenkomst.

Artikel 11: Aansprakelijkheid en vrijwaring

1. De aansprakelijkheid van de Adviseur voor directe schade geleden door de Klant als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, of door een onrechtmatige daad van de Adviseur, diens werknemers of door hem ingeschakelde derden, is per gebeurtenis of reeks van samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag gelijk aan driemaal het honorarium dat voor die overeenkomst is gefactureerd of nog te factureren, met een maximum van in totaal: € 2.500,00.

2. De Adviseur is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie of enige andere vorm van gevolgschade.

3. De aansprakelijkheid van de Adviseur is verder beperkt tot de schade waartegen de Adviseur verzekerd is, en slechts tot het bedrag dat door de verzekering wordt uitgekeerd in het desbetreffende geval.

4. De Adviseur beroept zich expliciet op deze aansprakelijkheidsbeperkingen bij het aangaan van elke opdracht, zoals ook vereist door de voorwaarden van zijn aansprakelijkheidsverzekering. Dit is mede gebaseerd op het feit dat bij het aangaan van alle opdrachten zijn aansprakelijkheid contractueel of in leveringsvoorwaarden beperkt is en dat in geval van schade altijd daarop een beroep wordt gedaan.

5. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de Adviseur of diens ondergeschikten.

6. Elke aanspraak op schadevergoeding vervalt indien deze niet binnen een jaar na het einde van de opdracht bij de Adviseur is ingediend.

7. De Klant vrijwaart de Adviseur tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door de Adviseur geleverde diensten en/of producten, voor zover de wet dit toelaat.

Artikel 12: Betaling

De Adviseur brengt de vergoeding pas in rekening nadat de Klant de subsidie gedeeltelijk of volledig heeft ontvangen. Betaling vindt altijd achteraf plaats. Als de factuur – op grond van de overeenkomst – aan de Klant is verzonden, waaronder begrepen de facturen voor termijnbedragen, dienen deze binnen 30 dagen na de factuurdatum aan de Adviseur te zijn betaald. De Klant heeft nimmer recht op korting of verrekening. Bij te laten betaling kunnen incassokosten in rekening worden gebracht bij de Klant.

Artikel 13: Geschillen

Op alle offertes en alle door de Adviseur gesloten overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.

Alle geschillen, ontstaan naar aanleiding van een door de Adviseur gedane aanbieding of een tussen de Klant en de Adviseur gesloten overeenkomst, dan wel een hieruit voortvloeiende overeenkomst zijn in eerste instantie onderworpen aan het oordeel van de bevoegde rechter van de rechtbank Noord-Nederland, zittingsplaats Groningen, of in het geval de Klant een consument is, de bevoegde rechter van diens woonplaats.